Velká část prodejců slaví Černý pátek už od začátku listopadu, kdy lákají třeba až na 80% slevy. To e-shopy ještě navíc přidávají dopravu zdarma nebo různé další akce, či bonusy pro oslovení zákazníků.
Stále tak platí, že Češi akce a slevy milují, čehož se snaží využít někteří prodejci různými triky. Původní cenu uměle navýší nebo při výpočtu slevy vycházejí z původní doporučené maloobchodní ceny.
Čtěte také: Přirovnání slev, kdy ceny padají jako chlapi při pohledu na výstřih Megan Fox
Ale těmto nepoctivcům už brzy odzvoní – v platnost přichází legislativní úprava, kdy je prodejce povinen uvádět jako původní cenu tu, která byla u daného zboží nejnižší za posledních 30 dnů.
Lidé lítají mezi regály jako smečka psů
Zejména z USA často vídáme videa, kdy obchody přichystají velké slevy v rámci Black Friday a lidé stojí fronty před obchody už od brzkého rána. Jakmile se brány obchodního domu otevřenou, dav lidí vtrhne dovnitř, různě přes sebe padají a každý ze zákazníků letí pro své vyhlédnuté zboží.
S něčím podobným se můžeme setkat i v českých prodejnách, stačí když oblíbený potravinový řetězec ohlásí, že od čtvrtka budou ve slevě jindy předražená vejce a hned brzy ráno po otevření se o o ně strhne pořádná mela.
Přirovnání lítání mezi regály:
- Kličkovala mezi důchodci bloumající mezi regály jako v muzeu.
- Bloumal jsem po obchodě jako bludný Holanďan a nevěděl, co koupit. Tolik zboží ve slevě!
- Pobíhá tady po obchodě jako mlsnej kocour.
- Ženská tam poletuje po obchodě jako by jí to tam celé patřilo – ani nemáš klid si nakoupit.
- Lítám tu po obchodě jako motorová myš a nemůžu nic najít.
- Šel jsem si jen pro rohlíky a čuměl, jak tam všichni lítají jak splašení a neví co dřív koupit.
- Tohle mě fakt nebere – lítat po obchodě jako smyslu zbavená a bez rozmyslu nakupovat.
Přehrabují se v tom jako slepice v hnoji
Obchody většinou to nejvíce zlevněné zboží dávají do speciálních regálů nebo-li košů s velkým nápisem “Sleva a 80 %”, kde právě to nenápadné slovíčko “až” hraje klíčovou roli.
Čtěte také: Přirovnání pro růst cen a neustálé zdražování. To je už tak drahý, že …
Stačí, že obchod zlevní například kuchyňskou vařečku o osmdesát procent, ale zbylé zboží v koši už může být zlevněné třeba jen o 5 procent. To však nemění nic na tom, že lidé podvědomě myslí, že všechno zboží je rapidně zlevněné a tak se v koších se zbožím přehrabují jako slepice v hnoji.
Přirovnání přehrabování se:
- Přehrabují se v tom jako bezdomovci v popelnici.
- Ta ženská se v tom hrabe jako venkovská holka v kamení.
- Šmejdí mezi regály jako žralok v korálovém útesu.
- To je hrůza – ta se v tom hrabe jako bába v koksu.
- Hrabe se v tom jako starosta v knihách.
Vypadá to tu jak ve snědeném krámu
Některé obchody zejména na Černý pátek vypadají odpoledne jak za socialismu. Prázdné police regálů, sem tam nějaké poslední neprodejné kousky. A stačí k tomu kolikrát jediné – dopředu oznámit, že oblečení, či elektronika budou výrazně zlevněné. S podobně vyžranými regály se kolikrát setkáme i během roku v obchodech s potravinami, to když jde do slevy typicky máslo, vejce, mouka nebo některé z dalších základních potravin.
Přirovnání prázných regálů:
- Vždyť tady jsou prázdné regály jako za komančů.
- V obchodě to vypadá jak po nájezdu husitů.
- Tady to vypadá jak kdyby zítra měla vypuknout válka – všechno je vykoupené.
- Šmankote, tady to vypadá jak v Severní Koreji, všude samé prázdné regály.
- Tady je kompletně vyžráno jak po nájezdu sarančat.
Zajímají vás další přirovnání kolem s tematikou peněz, bohatství, chudoby nebo zdražování? Mrkněte do kategorie Finance.