Naštěstí jsou už dávno pryč doby, kdy jsme se za dioptrické brýle styděli a dělali všechno proto, abychom je nemuseli nosit. Někdy i za cenu velmi nákladné laserové operace očí. Dnešní módní trendy směřují úplně jiným směrem.
Brýlové obroučky proto už nevnímáme jako pouhou zdravotní pomůcku, ale spíše jako stylový módní doplněk, kdy na trhu jsou dostupné i tzv. nedioptrické brýle pro lidi, kteří je zkrátka chtějí nosit, ač žádnou oční vadu nemají.
Podle statistik trpí v současné době nějakou oční vadou zhruba 25 procent světové populace, kdy nejčastěji se jedná o krátkozrakost, což může být způsobeno nadměrným užíváním displejů a TV obrazovek.
Brýle jsou také jednou z prvních věcí, kterou si všimneme na ostatních lidech a podle typů obrouček nebo síly dioptrií si uděláme o daném člověku první dojem.
Přirovnání dioptrických a slunečních brýlí:
- „Ten chlápek má brejle, ve kterých vypadá jako masařka.“
- „Však taky nosím brýle jak popelníky.“
- „Máš brejle jako dna od půllitrů.“
- „Ty máš brýle jako sklenice od jogurtů.“
- „V těch brýlích vypadáš jak pilot stíhacího letounu za 2. světové války.“
- „To je on, v těch černých brýlích, ve kterých vypadá jako člen zvláštního komanda.“
- „Ta ženská má brýle jak Naďa Urbánková.“
- „Šmankote, ten má brejle jak dna láhve od Coca-Coly.“
- „V těch brýlích vypadá jako hodně naštvaná paní učitelka.“
- „Ty jeho brejle vypadají jako luxfery a stejně tak jsou silné.“
- „Tohle nejsou normální brýle, ty vypadají jako dva vesmírné teleskopy.“
- „Hele v těch brýlích vypadáš jako Woody Allen.“